TURBOSUFLANTE
TURBOSUFLANTE

TURBOSUFLANTE

Turbosuflante noi si reconditionate
Vă oferim soluții complete pentru motoare și piese pentru motor și dispunem de un portofoliu de turbosuflante care include: turbosuflante noi și turbosuflante recondiționate.
TURBOSUFLANTE
TURBOSUFLANTE NOI
TURBOSUFLANTE NOI
Solutii complete pentru motoare si piese pentru motor.
TURBOSUFLANTE RECONDITIONATE
TURBOSUFLANTE RECONDITIONATE
Solutii complete pentru motoare si piese pentru motor.

Ce trebuie să știi despre turbosuflante?


Turbina sau turbosuflanta a căpătat o importanță tot mai mare în ultima vreme. Aceasta conferă o putere mai mare motorului, o accelerare mai rapidă, cuplu motor mai mare, un consum de combustibil scăzut și reduce emisiile poluante. În prezent, numărul mașinilor echipate cu motoare turbo este tot mai mare, indiferent dacă sunt diesel sau pe benzină.

Turbosuflanta este un element cheie în folosirea motoarelor moderne alimentate cu benzină sau motorină. În prezent, se lucrează la dezvoltarea unor motoare care oferă performanțe cu emisii scăzute de CO2. Reducerea dimensiunilor motorului și injecția directă reprezintă viitorul motorului supraalimentat, turbosuflanta fiind cea care va aduce o contribuție importantă la creșterea puterii motorului și scăderea impactului emisiilor asupra mediului înconjurător. Astfel de turbosuflante funcționează la 1050 grade C, permitând ca proprietățile combustibililor să fie optimizate pentru respectarea normelor emisiilor și CO2.

Turbosuflanta este formată din două părți, una ''caldă'' - turbina propriu-zisă și alta ''rece'' - compresorul, acestea două fiind interconectate direct, printr-un ax central.

Ultimele generații de turbosuflante sunt făcute din aliaje ce suportă mai bine mediul ostil în care acestea lucrează, materiale ce rezistă la coroziune și nu permit deformări mari la temperaturi înalte. Soluția echipării motoarelor auto cu turbosuflantă s-a impus la toți constructorii de autovehicule, astăzi fiind integrată pe scară largă în construcția motoarelor diesel.

Turbosuflantele cu geometrie variabilă (TGV), reprezintă o familie a turbinelor gândite pentru a permite raportului efectiv al turbinei să se schimbe în funcție de condițiile de funcționare ale motorului. Sistemul de geometrie variabilă ajută la un bun control al cantității de aer ce deservește motorul. Un sistem de palete cu pas variabil ce orientează fluxul de gaze către rotorul turbosuflantei este acționat de calculator (ECU) prin intermediul unui actuator, fie pneumatic, fie servoelectric.

Părțile componente ale turbinei cu geometrie variabilă sunt: duza, levier, actuator, raport de transmisie, motor electric, senzor de turație, turbina.

Turbosuflantele cu geometrie fixă (TGF) folosesc presiunea gazelor reziduale de ardere evacuate de motor pentru a acționa o turbină ce comprimă aerul aspirat din mediu direcționându-l către sistemul de admisie al motorului, rezultând supraalimentarea cu aer și combustibil în camera de ardere internă. În acest mod crește presiunea în cilindri, generând cuplu motor mai mare comparat cu alimentarea normală atmosferică a motorului auto. 

Turbosuflanta cu geometrie fixă este construită cu două camere de aer separate etans, în care se rotesc unitar două turbine mobile fixate între ele prin rotorul comun din lagărul central. În prima cameră se rotesc palele acționate de gazele de eșapament, care antrenează prin rotor în camera secundară palele ce aspiră aerul din mediu și îl comprimă către admisia motorului. Avantajele turbosuflantei cu geometrie fixă sunt: creșterea puterii, scăderea consumului de combustibil și a emisiilor de noxe.